piątek, 22 marca 2013

WebQuest - klasa VI szkoły podstawowej




Kraina Wielkich Jezior Mazurskich

WebQuest
klasa VI szkoły podstawowej

autor: Anna Żarowska



Wprowadzenie:

Kraina Wielkich Jezior Mazurskich jest obszarem wyjątkowy zarówno w skali całego kraju, jak i Europy – niezwykle bogaty pod względem przyrodniczym, pełen historycznych zabytków oraz uwielbiany przez miłośników sportów wodnych, wędkarstwa i letników Spróbujmy zebrać i uporządkować podstawowe informacje o kilkunastu najpopularniejszych jeziorach mazurskich.



Zadanie:

Wyobraźcie sobie, że zostaliście zaproszeni do współpracy przy tworzeniu przewodnika opisującego jezior Pojezierze Mazurskie.
Autor potrzebuje wiadomości na temat czterech najpopularniejszych  jezior krainy mazurskiej. Gromadząc dane zwróćcie uwagę na:

·         powierzchnię;
·         maksymalną głębokość;
·         położenie na wysokości n.p.m.;
·         długość;
·         szerokość;


Aby praca przebiegała sprawnie podzielicie się na 4 zespoły cztero-osobowe.

·         I zespół – Jezioro Śniadrwy
·         II zespół – Jezioro Mamry
·         III zespół – Jezioro Hańcza
·         IV zespół – Jezioro Tałty



Proces:

Każda z grup wybiera lidera, odpowiedzialnego za poprawność wykonania zadania, za równy rozdział pracy w zespole oraz za kontakt ze mną.
Liderzy losują jedno z czterech  jezior do opracowania.
Korzystając ze stron internetowych podanych w źródle oraz książek, atlasów, encyklopedii gromadzicie niezbędne informacje.
Każdy zespół dokona prezentacji efektów swojej pracy. Najlepiej aby była wykonana w programie: Power Point. Można również wykonać plakat.
Prace powinny zawierać opisy, tabele, fotografie.
Przypominam, że Wasze prace mają zachęcić innych do zapoznania się z zawartymi w niej informacjami, a przede wszystkim zachęcić autorów do umieszczenia Waszej pracy w przewodniku. Zadbajcie zatem nie tylko o estetyczne wykonanie, jak również o poprawność ortograficzną i stylistyczną.
Na wykonanie projektu macie tydzień.




Punktacja i oceny

16 pkt          - celujący
14-15 pkt     - bardzo dobry
13-12 pkt     - dobry
11-8pkt       - dostateczny
7-4 pkt        - dopuszczający
3-0 pkt        - niedostateczny


Wymagania
Podstawowe
1 pkt
Rozszerzające
2 pkty
Dopełniające
3 pkty
Wykraczające
4 pkty
Zawartość merytoryczna, gromadzenie danych i ich uporządkowanie.
Mało informacji, nieuporządkowane.
Informacje niekompletne, nieuporządkowane.
Informacje kompletne, nieuporządkowane.
Informacje kompletne i uporządkowane.
Opracowanie danych w tabeli i dobór fotografii.
Błędne dane, tabela niesformatowana, brak zdjęć.
Dane niekompletne, ale bez błędów. Tabela słabo sformatowana, brak zdjęć.
Dane kompletne, bezbłędne. Tabela poprawnie sformatowana. Kilka fotografii.
Dane kompletne, bezbłędne. Tabela przejrzyście sformatowana. Zdjęcia jeziora.
Sposób wykonania pracy.
Praca nieestetyczna, uboga w szczegóły, brak elementów graficznych.
Praca staranna, ale uboga strona graficzna.
Praca estetycznie wykonana, starannie wykonana szata graficzna.
Projekt wykonany wzorowo, estetycznie, wiele elementów graficznych.
Umiejętność pracy w zespole.
Praca indywidualna.
Brak organizacji, niewielki wkład pracy zespołu.
Dobra organizacja i współpraca.
Doskonała organizacja i współpraca w zespole.





























Podsumowanie

Celem pracy było opracowanie danych do przewodnika po Wielkicj Jeziorach Mazurskich. Swoim zaangażowaniem poszerzyliście i uporządkowaliście wiedzę nie tylko o tematyce przyrodniczej, ale również matematycznej i informatyczną.
Przede wszystkim jednak nabyliście umiejętność dobrej organizacji pracy zespołowej.
Te umiejętności na pewno przydadzą się Wam w przyszłości.



Źródła


Oto linki stron zawierających potrzebne informacje:



Wyszukiwarka: